esmaspäev, 22. veebruar 2010

Rugelach küpsised















Rugelach küpsised - tundub, et ühed keerukaimad küpsised maailmas. Inspiratsiooni pakkus taas Heidi Park, kellest ilmus detsembrikuu Oma Maitses tore lugemine koos retseptidega.

Küpsised maitsesid imeliselt kuid pole kindel, et ma nende tegemist ka edaspidi ette võtan. Tõenäoliselt on siingi mingi muhe nipp, et tainas nii kohutavalt kleepuv ei oleks... Osa küpsistest said täidiseks kaneeli/suhkrusegu ja teine osa martsipanitäidise. Ja kuna ülikleepuva taignaga hakkamasaamine osutus mulle ikka parajaks pähkliks, kroonisin oma küpsised ka pähklitükkidega. Ilusad said küll, pole midagi öelda!

4 kommentaari:

  1. Marvelous! You did it! I know the dough is a bit tricky to work with. Here are some tips: If you refrigerate flattened dough for 5 hours or overnight, it's much easier because the dough is cold and relaxed. Take the dough out of the fridge, portion with a pizza cutter, and spread the filling. Roll the dough all at once like making sushi. You should be able to pull apart each portion easily onto a baking sheet. All of this should take a total of 6 minutes for one 20x30cm piece. Good luck next time! If you have any questions, send a tweet to me. :) http://twitter.com/parkheidi

    VastaKustuta
  2. Hi Heidi! Welcome to my blog and thanks for the good tips! Now I just have to try to make them again, I will let you know about the result for sure!

    VastaKustuta
  3. Ma olen ka rugelach-küpsiseid teinud, aga Heidist veidi teisiti. Nimelt rullin taina kettaks, katan täidisega ning siis lõikan sektoriteks ja rullin väikesteks sarvesaiakesteks. Seda külmutamise nippi tuleb tõesti jälgida, st korraga on töölaual vaid see ports tainast, mida täidetakse, ülejäänud peab külmikus oma aega ootama!

    VastaKustuta
  4. Tere Pille, tore Sindki näha siin minu blogis! Ma olen sinu toimetamisi ikka huviga jälginud, müts maha nami-nami retseptivaramu ees! Vaatasin ka sinu versiooni rugelach-küpsistest.
    Heidi versioonis rullitakse taigen peale kokkusegamist kahe paberi vahel ja siis pannakse lehed külma, sina hoiad aga taignapalli külmas ja tegema hakkamisel alles rullid laiali.
    Jah, külmas hoidsingi plaate, ei võtnud kõike korraga välja. Nii teen ma ka napoleoni koogi taignaplaatide puhul, jaotan küll taignapalli parajateks kogusteks kuid kapist võtan ühe kaupa ja rullin jahusel laual lahti. Ka see taigen on suure või ja hapukoore sisalduse tõttu muidu väga kleepuv.
    Pole veel mahti saanud aga proovin mingil ajal kindlasti veel mõlemat varianti, nii Heidi kui sinu, nii sarvekeste kui rullide varianti.

    VastaKustuta